Op een onbewoond eiland

9 augustus 2010 - Pulau Tioman, Maleisië

Voor de classes beginnen aanstaande dinsdag hebben we het er afgelopen week nog even goed van genomen.

De eerste dagen was er tijd om Singapore nog wat meer te ontdekken. Behalve Chinatown met de meest indrukwekkende tempels was het dinsdag door het mooie zonnige weer tijd voor een trip naar Sentosa Island, hét Disneyland plekje van Singapore. Helemaal artificial met het geïmporteerde witte zand en de geplante palmbomen, is er voor ieder wat wils. Universal Studios en het Butterfly Park hebben we overgeslagen en we hebben direct een lekker bed bemachtigd bij Café del Mar (met bar in het zwembad!). Het artificial gedeelte dringt pas echt tot je door als je voorbij de ‘eilanden’ kijkt en uitzicht hebt op de Straat van Singapore: één van de meest drukke vaarwegen met grote tankers en een olieplatform. Dit maakt de zonsondergang erg… indrukwekkend…(zie foto’s).

Op Sentosa kon ik wel alvast wennen aan het zonnetje, want op woensdag vertrokken we voor vijf dagen naar Pulau Tioman voor de kust van Maleisië. De vijf dagen op dit prachtige eiland waren nog echt even genieten. Wit strand, blauwe zee en lekker duiken, eten en drinken. Na dit lange weekend merkte ik toch dat Singapore eigenlijk nog erg ‘westers’ is, want ons chaletje op Tioman had toch echt geen warm water. Behalve de grote monitoring lizards (lijken op varanen) die door het stinkende slootje door het dorp zwommen werden we ook verrast door een grote hagedis in het toilet en apen op het strand. Deze zelfde agressieve macaques (apen) hebben ons tijdens een jungle trektocht met ontblootte tanden terug naar het dorp gejaagd (zo leuk als ik ze eerst vond, zo vreselijk vind ik ze nu), maar gelukkig kon ik na deze eerste nare jungle-ervaring even lekker bijkomen op een Maleisische barbecue van het duikcentrum (lees: eten met je rechterhand en op je blote voeten).

Al met al een heerlijke week voor het begin van het eerste semester. Allemaal een happy National Day toegewenst (9 augustus is de National Day Parade, om de onafhankelijkheid van Singapore van Maleisië te vieren).

Selamat tinggal!

Liefs, Stephanie

1. jan volgering:
    10 augustus 2010
    Als ik naar je foto;s kijk, zie ik mezelf weer in deze wereld. De parelwitte stranden met z'n palmen. Om toch weer jaloers te worden. Als ik je verhaal lees herken ik alles weer van wat ik ook heb gezien. Ik begrijp hoe je geniet!!!! En nu aan de studie!!!!
    Groeten van ons allemaal!!!!
  2. rianne:
    11 augustus 2010
    heey stef!
    tjeej ik zal maar niet vragen hoe het met je gaat want zo te lezen heb je het daar super zeg!! geweldig!
    zo te lezen heb je gister je eerste studie dag gehad! heel veel suc6 komen de tijd met je studie en singapore te ontdekken!

liefs je nichie rianne
  3. Inge:
    22 augustus 2010
    Wow! Het ziet er echt heel fijn uit!! Veel succes met de colleges en geniet ervan!

X