Commonwealth Drive & Disneyland

1 augustus 2010 - Singapore, Singapore

Hier een eerste bericht vanuit het verre Zuid-Oosten.

Mijn eerste week 10.500 kilometer van huis zit er op. Inmiddels ben ik aardig geacclimatiseerd bij een constante temperatuur van 30°C.

De eerste dagen heb ik vooral mijn appartement verbouwd (er lag nog niet eens een kussen, lang leve de wereldwijde IKEA!) en veel formaliteiten moeten doorstaan voor het regelen van mijn visum etc. Verder heb ik  delen van de stad bekeken en gedaan wat de Singaporese bevolking hier vooral doet: lekker en goedkoop eten in hawker centers/food courts en kleine eettentjes langs de weg. Ik voel me als een kind in de snoepwinkel als ik ’s avonds voor 3 S$ (+/- € 1.50) kan kiezen uit de meest heerlijke Aziatische gerechten.

Singapore voelt na de eerste week als Disneyland. Je hebt er de gezellige wijken en straten Little India, Chinatown, Arab Street en uiteraard het Central Business District. Clarke Quay is een hele wijk gemaakt voor bars, pubs, restaurants en clubs. Sentosa Island is een eiland gemaakt voor het plezier: een pretpark en beachclubs met geïmporteerd zand. Voor ieder wat wils.
Alles is zo goed georganiseerd. De pijlen op de grond geven aan waar je moet staan om te wachten op de MRT (Mass Rapit Transit; metro) en er zijn inderdaad hoge fees voor het vervuilen van de straat of het eten van een durian in de taxi of MRT (zie foto’s).

Maar het is allemaal veel minder strikt dan het lijkt. De kauwgom wordt door studenten vanuit Maleisië meegenomen en drinken en roken is op de meeste plaatsen openbaar verboden, behalve op de brug bij Clarke Quay waar iedereen voor het stappen verzameld om te drinken en alles op de grond achterlaat. Al met al kom ik de eerste week ogen en oren tekort.

Verder iedereen bedankt voor alle leuke e-mails, berichten, smsjes, kaartjes en kadootjes.

Voor liefdesbrieven en smsjes ben ik de komende maanden te bereiken op:

+6582273412

Liefs, Stephanie

1. Marion & Hans:
    1 augustus 2010
    Hoi Stef,
    Geweldig om te horen dat je je als een vis in het water voelt. Als ik die foto's zie heb ik direct zin om langs te komen. Maar voorlopig zijn we even druk met opa. Dit heb je neem ik aan gehoord. We zijn vandaag bij hem geweest in het ziekenhuis. Hij ziet er goed uit en hij voelt zich ook uitstekend maar hij mag niet naar huis. gewoon wachten totdat hij wordt geholpen. Als opa ergens niet tegen kan is het dat hij niet naar buiten kan. Hopelijk wordt hij snel geopereerd en kan hij weer naar huis. We houden je wel op de hoogte.
    Ben je al begonnen met studie of is het voorlopig nog een beetje vakantie vieren?
    Hier alles goed. Nog steeds lekker weer dus als ik vrij ben lekker in de tuin of op de golfbaan. Geniet van alles, we blijven je volgen.
    heel veel liefs van Hans die hier naast me zit en natuurlijk vette knuffel van mij,
    Marion
  2. Lotte Osterkamp:
    3 augustus 2010
    He Steffo,

Het klinkt al erg leuk, en ook je foto's zien er top uit!
    Ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat, maar dat moet wel lukken volgens mij, een ervaring rijker ben je zo en zo!

Liefs Lotte
  3. monique:
    4 augustus 2010
    heerlijk wijffie dat het goed met je gaat!
    en dat eten hé pas maar op anders kom je terug 10 kilo zwaarder!
    wanneer moet je met je studie gaan beginnen?Astrid en ik hebben net de tuin van je moeder versierd!! haha met een hele grote sarah alá tuinvrouwtje dus ze zal wel hééél blij zijn met ons {maar niet heus} Maar daar hebben wij zoals gewoonlijk maling aan.

zal wel zorgen dat er foto's op mijn hyves komen dan kan je er naar kijken.

dikke kus en liefs van alle splinters ook van je man.
  4. pauline:
    7 augustus 2010
    Hoi Stephanie,
    Zit hier op de verjaardag van je moeder en lees dat ontzettend leuke blog van je.
    Wij willen wel op de hoogte blijven van je belevenissen aldaar.
    Zet je mij in het rijtje adressen ?
    Verder natuurlijk ontzettend gefeliciteerd met Ingrid.
    Liefs, Pauline