Heaven on Earth

6 september 2010 - Ko Phi Phi, Thailand

En zo vliegt de tijd voorbij.

Om maar goed van start te gaan (ja, behalve alle mooie verhalen, hier kwam ik toch voor): studeren. Niet te veel, niet te weinig, 3 lessen per week dus ik voldoende tijd over voor andere dingen. In het begin was het soms lastig te volgen door het Singaporese accent van sommige professoren (de ‘officiële’ taal in Singapore is Singlish) en ik moet dus goed mijn aandacht erbij houden om er wat van te maken. Met de weken gaat het gelukkig beter. Nu ik iedereen gerust heb gesteld dat ik óók naar mijn lessen ga kan ik nu beginnen met het leuke gedeelte van deze blog. De uitstapjes en de hemel op aarde.

In augustus werden de eerste Youth Olympic Games gehouden in Singapore. Op een zondagmiddag konden wij dus niet anders dan ons in oranje kleding hijsen en het Nederlandse meisjes hockeyteam aanmoedigen. Erg gezellig die oranje sfeer op de tribune. Voor wie het nog niet had gehoord: de meisjes hebben uiteindelijk de gouden plak binnengehaald!

Verder gaan we als studenten natuurlijk ook veel feestjes af. Van een van de mooiste van de afgelopen maand wil ik jullie de foto niet onthouden (zie foto’s). Dit was namelijk op de 71ste verdieping van een uberchic hotel. Het uitzicht was prachtig en door de hoge prijzen in het Singaporese uitgaansleven was het de goedkoopste optie om een fles champagne te kopen en te delen met een aantal mensen. Die combinatie van champagne met het uitzicht maakt een avond natuurlijk al snel helemaal goed.

Na al het harde studeren was ik weer erg toe aan wat ontspanning. Aangezien dat hier in Singapore overal binnen handbereik is, besloten mijn buurmeisje Freya en ik een vlucht te pakken voor een lang weekend weg. Daarmee heb ik het gevonden: de hemel op aarde! Het heet Koh Phi Phi en voor degenen bij wie dat nog geen belletje doet rinkelen: de film ‘The Beach’ is er opgenomen. Denk aan Thailand, witte stranden, azuurblauwe zee, een ontspannen sfeertje en vooral ‘no worries’. Het was prachtig.
Voor Thaise begrippen zaten wij in een goed hotel. Toen we aankwamen in Thailand op het vasteland moesten we daar één nacht overnachten, omdat de laatste ferry naar het eiland al weg was. Het hotelpersoneel maakte onze eerste dag al snel perfect toen we te horen kregen dat de standaard kamers werden gerenoveerd, dus we werden geüpgrade naar een deluxe kamer. Geen probleem! Toen we ook nog met een golfkarretje naar onze kamer werden gereden kon het weekend natuurlijk al helemaal niet meer stuk.
De volgende dag gingen we naar Koh Phi Phi Don. Daar zaten we ook in een prachtig resort met een privéstrandje. De houten hutjes aan het strand brachten ons helemaal in de eilandsferen. ’s Avonds na het Thaise eten haalde het personeel van het resort de gitaar, trommels en mondharmonica te voorschijn voor een ultiem relaxte avond aan het strand.
De volgende dag gingen we met een boot naar Koh Phi Phi Leh. Dit is waar de film ‘The Beach’ is opgenomen. Het eiland zelf is onbewoond en wij gingen er heen voor wat sightseeing en snorkelen.
Natuurlijk kan een bezoek aan een Thais eiland niet worden afgesloten zonder een fireshow en een beachparty met bodypaint en Thaise ‘buckets’ (de drank word geschonken in emmers). Na nog meer lekker eten en een Thaise massage kon ik met mijn hoofd nog in de wolken weer terug naar het vasteland.

Na deze heerlijke vakantie heb ik het gevoel dat ik een stapje langzamer loop, zo ontspannen dat ik ben. Nu hopen dit gevoel vast te kunnen houden in de stad, maar de eerste scriptie komt er aan dus ik moet weer aan het werk. Helaas moet ik weer schoenen aan mijn blote voeten...

Laa kàwn!

Liefs,

Stephanie

1. Kirsten:
    6 september 2010
    Hmm te mooie foto's maar ik krijg toch een hoog jalouzie gehalte.... Grrr, ruilen?! =D
  2. pauline:
    Hey Steph,
    Wat een geweldig verhaal. Als je niet slaagt voor je studie, kun je altijd nog schrijfster worden. ;-)
    Hier alles goed. Geniet er nog maar een poosje van daar !
    Liefs, Pauline
  3. waar is de poes?:
    6 september 2010
    ziet er geweldig uit :P!!!
  4. Kouw:
    Tss 3 lessen in de week! Klinkt erg zwaar :P Haha

Je geniet zo te lezen goed daar :D

Wij hebben gister de 2e bekerwedstrijd gehad, 2-2, we zitten nog in de race!

Groetjes!
  5. Sanne:
    19 september 2010
    Hey Steef!
    Wat een heerlijke verhalen!
    Hier is de studie ook weer begonnen en de hoorcolleges zijn toch wel heel saai zonder jou!

Studeer ze, maar geniet vooral maar lekker!

Liefs,
    Sanne
  6. jan volgering:
    3 oktober 2010
    hey Stev even een berichtje.We volgen je wel hoor het ziet er super uit en je geniet volop. Gelyk heb je nu kan het . We herkennen veel van jouw foto's. Groetjes, ook van Jan.