Pleasure Island

19 november 2010 - Boracay, Filipijnen

Inmiddels zit mijn laatste reisje voor het einde van het semester in Singapore er op. De reis ging naar Boracay; één van de 7000 eilanden van de Filippijnen. Deze week waren de meest gebruikte woorden en zinnen; Bulabog Beach, White Beach, kiten, zonsondergang en ‘Nee! Alsjeblieft niet nog meer Tanduay!’, en werd er voornamelijk gesproken over; ‘knopen’ en ’10, 12 of 14 meters’.

Gehavend (lees: 1 kapotte knie, 2 blauwe schenen, 2 schaafwonden, kapotte vingers en (uiteraard) een verbrand en inmiddels vervellend gezicht) kijk ik terug op een geweldige week. Ik heb mijn hart verloren aan een nieuwe resp. herontdekte liefde: 1. De Filippijnen, 2. Kiten.

Op woensdag vloog ik naar Caticlan. Na Manila, de hoofdstad van de Filippijnen, was de omvang van het vliegveld (en het vliegtuig) voor de niet-vliegtuigliefhebbers zweten geblazen. De tassen werden door het raam aangegeven (zie foto’s) en op de terugreis moesten we met bagage en al gewogen worden op een ouderwetse weegschaal, waarna alles netjes genoteerd en uitgemeten werd en iedereen een stoel werd toegewezen om de balans in het vliegtuig optimaal te houden. Eenmaal met de ‘ferry’ aangekomen op Boracay ging het vervoer voornamelijk per tricycle. Aangekomen in mijn appartement keek ik naar buiten en zakte mijn humeur mij in de schoenen… Geen wind! Gelukkig werd mij al snel verteld dat de wind zeer waarschijnlijk tegen zaterdag zou komen en ik mij dus (vooralsnog) geen zorgen hoefde te maken.

Op donderdag kwam Eline aan (mijn kamergenootje in Singapore) en omdat de wind nog steeds niets van zich liet horen hebben we de eerste dagen vooral genoten van White Beach (die zijn naam werkelijk heeft verdiend) en het uitgaansleven op het eiland.

Vanaf vrijdag trok de wind aan en dat veranderde alle plannen die we eigenlijk nog hadden. Vanaf het eerste moment dat we op het board stonden waren we niet meer van Bulabog Beach weg te slaan en hebben we alle dagen in het water gelegen en gekeken naar hoe het met een beetje meer oefenen hopelijk met ons in de toekomst zal gaan.
Ik had een gemiste dag doordat ik met een hangover op het board stond en die combinatie is voor mij (voorlopig) nog niet weggelegd (had ik ook eigenlijk moeten weten na alle ervaringen van face down in de tiefschnee na teveel schnaps in de winter). Mijn instructor zag de bui al hangen en kwam ’s ochtends aan met een helm, zwemvest en een kop koffie. Om die dag goed te maken hebben we de laatste dagen in de avonden dus voornamelijk van het eiland genoten en niet meer van de Tanduay (Filippijnse rum á 1 euro de liter). Toen is het gelukkig uiteindelijk allemaal goed gekomen en inmiddels heb ik mijn IKO certificaat op zak!

Dus lieve Sinterklaas: Ik ben bang dat ik van de zomer veel aan onze Nederlandse kust ben te vinden, dus op mijn verlanglijstje staan voor dit jaar een kiteboard, harnas, bar en kite (oh, en een muggen-kruisjes-zet-machine).

Nu back to reality, want er moet nog gestudeerd worden. Nog twee weken ploeteren en dan zit mijn tijd in Singapore er na vier maanden op. Na mijn tentamens vertrek ik naar Bangkok, Laos en Cambodja om dan op 23 december met pijn in mijn hart Azië (voorlopig…….) weer in te ruilen voor Nederland.

Paálm!

Liefs, Stephanie

1. Arienne:
    21 november 2010
    Hoi Stephanie
    Ik ben een collega van je moeder, en zij kan zo leuk vertellen wat je allemaal mee maakt. Dat ze vandaag mij een link van jou heeft gestuurd.
    Er leuk wat je daar allemaal doet en mee maakt. Geniet er (nog) even van. En ik hoop je snel eens te ontmoeten.

Groetjes, Arienne
  2. Selina:
    24 november 2010
    Hey Stef!

Ik kwam er via je Wie Wat Waar nu al achter dat je een reislogger hebt! Heb dus even al je verhalen zitten lezen.. Echt geweldig wat je allemaal meemaakt en super mooie foto's etc.!
    Ik zie je pas in april, want ik ga ook bijna weg:) Op 7 december ga ik met Kel naar Oz en Oisans voor 4,5 maand! Ga jij nog een wintersport boeken of is je geld voorlopig op? ;)
    Succes met je tentamens en heel plezier nog met je vriend de laatste weken!

Liefs, Selina

PS: ze hebben je nodig bij Nic-Boys,, hebben zondag 7-1 verloren! :S